Header imageheader image 2header image 2header image 2  
ISKOLÁNK ALAPÍTVÁNYA

 

 

header image 2

 

 

 
 
Matematikai tehetséggondozás
header image 2header image 2

Iskolánk oktató-nevelő munkájának egyik kiemelt célja a tehetségígéretek felismerése, és a tudatos, módszertanilag megalapozott személyiségfejlesztés, mely kibontakoztathatja és kamatoztathatja a tanulók kimagasló matematikai képességeit. A matematika tárgyat ötödik évfolyamtól sávos rendszerben sajátítják el tanulóink, képességeik szerinti csoportbontásban. A csoportbontást segíti a 4.év végén megírt felmérő, melyet a felsős kollégák állítanak össze, valamint a Matalent tehetségfelmérő program eredménye . Arra törekszünk, hogy a tantervi követelményeken és a tantárgyi tartalmakon túl a korosztálynak megfelelően olyan matematikai összefüggéseket, érdekességeket, szemléletmódot közvetítsünk, melyeket a későbbiek során jól hasznosíthatnak tanulmányaikban, mindennapjaikban. A játékosság, a kreativitás, a sokszínűség a legfontosabb szempontjaink közé tartoznak, így látjuk megvalósíthatónak legfőbb célkitűzésünket, a tehetségígéretek minél alaposabb kibontakoztatását.

A tantárgyra épülő fejlesztés alsó tagozaton is megvalósul: heti egy alkalommal tehetségfejlesztő órákra kerül sor. Ezeken az alkalmakon a tananyagban szereplő, mélyebb ismeretek alkalmazása, új megoldási módszerek megismerése, és a tanórán nem szereplő ismeretek elsajátítása történik, valamint a kreativitás, az általános intelligencia és a személyiség fejlesztése is célunk. A feladatok leginkább különböző versenyek feladatai. A foglalkozásokat logikai társasjátékok színesítik , melyeket Kincskereső óráinkon sajátítanak el a gyerekek Ezek is jó szolgálatot tesznek a logikus gondolkodás fejlesztésére, mások elfogadására,és jól segítik a különböző típusú matematikaversenyekre való felkészülést. Igyekszünk a legváltozatosabb tevékenységi formákat biztosítani a csoport tanulói számára,: előadás, egyéni munka, csoportmunka; kooperatív technikák alkalmazása 
Fontosnak tartjuk a gyerekek megmérettetését kortársaikkal, ezért iskolai, városi, megyei és országos matematikai versenyeken és levelező versenyeken részt vesznek a tanulók.
Munkánk eredményességét versenyeredményeink, valamint a sikeres középiskolai felvételi eredmények támasztják alá.

Készítette: Murár Gáborné

 

 

Tanórán kívüli jó gyakorlat: A magyar népmese napja

3.-4. osztályos projektnap

 

„A mese a nevelés táltosparipája, egy univerzális segítő, amit fejlesztő eszközként tudunk használni”
/Bajzáth Mária/
Egész pályafutásom alatt fontosnak tartottam a mese nevelőerejét. A gyermekek nevelésének-oktatásának szerves és fontos része. Kiemelt szerepe van minden kisgyermek életében. Útmutatást, jó tanácsokat meríthetnek belőlük, megtanítanak nyerni és veszíteni, megmutatják a szeretet és a jóság legyőzhetetlenségét. Igyekeztem minél érdekesebben, változatosabban megszervezni ezt a projektet, melynek forgatókönyvét felhasználva évről-évre, más-más feladatokkal ünnepeljük a magyar népmese napját.

Header image

 

 

 
Hogyan legyünk Tudorkák? – avagy a gyermeki érdeklődés felkeltése alsós évfolyamokban
 

A Tudorka magazin harmadikos és negyedikes tanulók számára összeállított oldalai változatosan, érdekesen és olvasmányosan feldolgozott, a tananyag kiegészítését szolgáló témákat tartalmaz. Ezek az oldalak kiválóan alkalmazhatók a tanórai differenciáláshoz, a hangos olvasás, szövegértés fejlesztéséhez, szókincsbővítéshez. Hozzájárulnak a környezettudatos magatartás kialakításához, és gazdagítják a gyermek érzelem- és gondolatvilágát.

A szaktárgyi oldalak (matematika, környezetismeret, olvasás-szövegértés, nyelvtan, fogalmazás) témaválasztásban és időzítésben is szorosan illeszkednek a NAT-hoz. Az egyes tananyagok megértését, gyakorlását kivágható barkácsolnivalók segítik. A játékos feladatok és a szórakoztató rejtvényoldalak különböző fejlesztési területekhez kapcsolódnak (pl. figyelem, érzékelés, észlelés, gondolkodás, emlékezet).

Header image