|
|
|
|
Matematikai tehetséggondozás |
|
Iskolánk oktató-nevelő munkájának egyik kiemelt célja a tehetségígéretek felismerése, és a tudatos, módszertanilag megalapozott személyiségfejlesztés, mely kibontakoztathatja és kamatoztathatja a tanulók kimagasló matematikai képességeit. A matematika tárgyat ötödik évfolyamtól sávos rendszerben sajátítják el tanulóink, képességeik szerinti csoportbontásban. A csoportbontást segíti a 4.év végén megírt felmérő, melyet a felsős kollégák állítanak össze, valamint a Matalent tehetségfelmérő program eredménye . Arra törekszünk, hogy a tantervi követelményeken és a tantárgyi tartalmakon túl a korosztálynak megfelelően olyan matematikai összefüggéseket, érdekességeket, szemléletmódot közvetítsünk, melyeket a későbbiek során jól hasznosíthatnak tanulmányaikban, mindennapjaikban. A játékosság, a kreativitás, a sokszínűség a legfontosabb szempontjaink közé tartoznak, így látjuk megvalósíthatónak legfőbb célkitűzésünket, a tehetségígéretek minél alaposabb kibontakoztatását.
A tantárgyra épülő fejlesztés alsó tagozaton is megvalósul: heti egy alkalommal tehetségfejlesztő órákra kerül sor. Ezeken az alkalmakon a tananyagban szereplő, mélyebb ismeretek alkalmazása, új megoldási módszerek megismerése, és a tanórán nem szereplő ismeretek elsajátítása történik, valamint a kreativitás, az általános intelligencia és a személyiség fejlesztése is célunk. A feladatok leginkább különböző versenyek feladatai. A foglalkozásokat logikai társasjátékok színesítik , melyeket Kincskereső óráinkon sajátítanak el a gyerekek Ezek is jó szolgálatot tesznek a logikus gondolkodás fejlesztésére, mások elfogadására,és jól segítik a különböző típusú matematikaversenyekre való felkészülést. Igyekszünk a legváltozatosabb tevékenységi formákat biztosítani a csoport tanulói számára,: előadás, egyéni munka, csoportmunka; kooperatív technikák alkalmazása
Fontosnak tartjuk a gyerekek megmérettetését kortársaikkal, ezért iskolai, városi, megyei és országos matematikai versenyeken és levelező versenyeken részt vesznek a tanulók.
Munkánk eredményességét versenyeredményeink, valamint a sikeres középiskolai felvételi eredmények támasztják alá.
Készítette: Murár Gáborné
|
|
Tanórán kívüli jó gyakorlat: A magyar népmese napja
3.-4. osztályos projektnap
|
|
„A mese a nevelés táltosparipája, egy univerzális segítő, amit fejlesztő eszközként tudunk használni”
/Bajzáth Mária/
Egész pályafutásom alatt fontosnak tartottam a mese nevelőerejét. A gyermekek nevelésének-oktatásának szerves és fontos része. Kiemelt szerepe van minden kisgyermek életében. Útmutatást, jó tanácsokat meríthetnek belőlük, megtanítanak nyerni és veszíteni, megmutatják a szeretet és a jóság legyőzhetetlenségét. Igyekeztem minél érdekesebben, változatosabban megszervezni ezt a projektet, melynek forgatókönyvét felhasználva évről-évre, más-más feladatokkal ünnepeljük a magyar népmese napját.
|
|
Hogyan legyünk Tudorkák? – avagy a gyermeki érdeklődés felkeltése alsós évfolyamokban |
|
A Tudorka magazin harmadikos és negyedikes tanulók számára összeállított oldalai változatosan, érdekesen és olvasmányosan feldolgozott, a tananyag kiegészítését szolgáló témákat tartalmaz. Ezek az oldalak kiválóan alkalmazhatók a tanórai differenciáláshoz, a hangos olvasás, szövegértés fejlesztéséhez, szókincsbővítéshez. Hozzájárulnak a környezettudatos magatartás kialakításához, és gazdagítják a gyermek érzelem- és gondolatvilágát.
A szaktárgyi oldalak (matematika, környezetismeret, olvasás-szövegértés, nyelvtan, fogalmazás) témaválasztásban és időzítésben is szorosan illeszkednek a NAT-hoz. Az egyes tananyagok megértését, gyakorlását kivágható barkácsolnivalók segítik. A játékos feladatok és a szórakoztató rejtvényoldalak különböző fejlesztési területekhez kapcsolódnak (pl. figyelem, érzékelés, észlelés, gondolkodás, emlékezet).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|