|
|
A digitális oktatás tapasztalatai a 2020/2021-es tanévben
Felső tagozat
Classroom és Meet egységes, iskolai rendszerű használatával egyszerűbbé, hatékonyabbá vált a munkaszervezés. A felső tagozaton órarend szerint tartottunk valamennyi órát. A családra háruló terheket úgy próbáltuk csökkenteni, hogy írásbeli házi feladatot nem kaptak a tanulók. A délután a szóbeli feladatok megtanulásának időszaka volt, ahol segítséget kaphattak a gyerekek a tanulószobás kollégáktól. A tehetséggondozó és felzárkóztató, fejlesztő foglalkozások a digitális térben is megvalósultak.
Minden családtól gyűjtöttünk be információkat arról, hogy rendelkeznek-e megfelelő technikai háttérrel a digitális átálláshoz. Ahol eszközökre volt szükség, oda laptopokat, tableteket juttattunk el. Az iskola tulajdonában lévő eszközökön kívül a Kecskeméti Tankerületi Központ és az iskola alapítványa tette lehetővé, hogy egyetlen gyermek sem maradt eszköz nélkül a digitális oktatás időszakában. A rendszergazdák folyamatos tanácsadással álltak a szülők és a pedagógusok rendelkezésére.
A tanulók többsége aktívan részt vett az online órákon. Azok voltak passzívabbak, akik a jelenléti oktatásban is inkább szeretnek a háttérbe húzódni.
A kollégák emberfeletti erőszítésének köszönhetően a digitális oktatás időszakában is tudtuk teljesíteni az év elején megfogalmazott feladatainkat, kitűzött céljainkat.
A szülőktől rengeteg pozitív visszajelzést, elismerést és köszönetet kaptunk a digitális oktatás idején végzett munkánkért. A Szülői Szervezet elnöke pedagógus napon személyesen is megköszönte az iskola minden dolgozójának a gyermekekért végzett lelkiismeretes, kitartó munkáját.
Alsó tagozat
A digitális oktatást teljes mértékig igyekeztünk úgy alakítani, hogy az a legnagyobb hatékonysággal legyen tanulmányi munkánkra. Mivel a tavalyi évben már tapasztalatokat szereztünk a Google Classroommal kapcsolatban, ezt a felületet használtuk a digitális oktatás alatt. Az órák online megtartása Meet-en keresztül történt, előre meghatározott órarend szerint. Nagy előnyt jelentett idén, hogy még a digitális oktatás bevezetése előtt a gyerekekkel közösen vettük fel a kurzusokat. Gyakoroltuk a belépést, feladatok visszaküldését. Ennek köszönhetően a kezdeti szülői segítség után a gyerekek nagyon gyorsan és ügyesen megtanulták kezelni a használt felületet. Sikerült maximálisan kihasználni a Google Tanterem adottságait. Élővé tette a tanulás-tanítás folyamatát. A gyerekek nagyon szerettek reggelente egy kicsit beszélgetni (ahogyan az iskolában is szoktuk) röviden elmondták azt, ami éppen akkor foglalkoztatta őket. Ezután már könnyebben tudtunk a munkára koncentrálni. Az órákon lassabban dolgoztunk és kevesebb feladatot oldottunk meg, de mindenki igyekezett odafigyelni. A gyerekek digitális kompetenciája és a miénk is sokat fejlődött, ők otthon vannak ebben a világban ez végig érződött rajtuk.
Igyekeztünk sok játékos feladattal színesíteni az órákat. Az adott tananyaggal kapcsolatos videókat, játékokat küldtünk, melyek segítették a magyarázatot, illetve színesítették a mindennapokat. A délelőtt megtartott tanítási órákat délután folytattuk közös gyakorlással, ismétléssel. Ezeken is szinte kivétel nélkül részt vettek a gyerekek. A gyerekeknek és a visszajelzések alapján a szülőknek is jó tapasztalataik voltak. Az adott tankönyvet is kivetítettük, ez is sokat segített a gyerekeknek. Az órák után visszakértük a feladatokat és kijavítottuk minden nap. Nagyon sok plusz munkát igényelt ez. A visszaküldött feladatokat hosszú órákig javítottuk, ezek kapcsán sikerült mindenkinek egyénileg felhívni a figyelmét az esetleges hibákra, illetve a szép munkákat dicsérettel jutalmazni. A gyerekek mindig nagyon várták az aznapi munkájukra kapott reakciókat. Többen rendszeresen megköszönték, vagy visszajelezték, hogy javították a hibákat. Így folyamatosan követni tudtuk a gyerekek órai munkáját, ami a kicsiknél különösen fontos.
Összességében elmondható, hogy most sokkal gördülékenyebben ment az online oktatás a tavalyi évhez képest. A szülők segítőkészen, pozitívan álltak a kialakult helyzethez, mi pedig igyekeztünk segíteni őket és a gyerekeket is mindenben. Nagy terhet vett le a szülők válláról, hogy a gyerekek gyakorlatilag önállóan élték napjaikat. Elégedettségüknek hangot is adtak. A jelenléti oktatásra való visszaállás is zökkenőmentesen sikerült, a gyerekek nagyon örültek, hogy jöhettek az iskolába, a tanuláshoz való viszonyuk is nagyon pozitívan alakult.
Kedves Szülők!
2021. március 8-tól 2021. március 30-ig, tantermen kívüli digitális munkarend került bevezetésre.
A munkatervben jelzett 2021. 03. 31., 04. 07. és 04.08. tanítási nélküli munkanap, illetve a szombaton (03.06-án) ledolgozott 04. 09. is tanítás nélküli nap lesz.
A hivatalos tavaszi szünet 2021. 04.01- 04.06.
A 145/2021. (III. 27.) Korm. rendelet szerint a tantermen kívüli digitális munkarend, az 1. § (1) pontja szerint „A köznevelési intézmények - az óvoda kivételével - és a szakképző intézmények rendes munkarendben működnek.” 2021. április 19-én lép hatályba.
Tehát 2021.04.12- től 2021.04. 16-ig továbbra is digitális oktatás lesz.
Szükség esetén ügyeletet továbbra is igénybe vehetnek gyermekük számára az iskolában, melyre az alábbi címen kell jelentkezni:
belvaros.kmet@gmail.com
Ha igényt tartanak az ebéd elvitelére, vagy az iskolai ügyelet igénybevétele mellett az étkezésre is, azt a közétkeztetési ügyintézőnél jelezzék:
Kövesdiné Dalmadi Réka : +36-20/933-96-76
Az ebéd átvétele az iskola aulájában történik, ételszállító dobozban.
Továbbá kérem a kedves Szülőket, hogy a járványügyi helyzet fokozódása miatt lehetőség szerint a tanulók tartózkodjanak otthon.
Segítségüket és együttműködésüket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Tóth Lászlóné |
|
|
|
A digitális oktatás tapasztalatai
A digitális, tantermen kívüli oktatást igyekeztünk iskolánkban minél gyorsabban megszervezni. A Kréta e-naplón keresztül, az iskola honlapján és Facebook oldalán folyamatosan tájékoztattuk a szülőket. Március 16-22-ig a Kréta e-napló segítségével juttattuk el a feladatokat a tanulókhoz. Kidolgoztunk egy napirendet, amely segítségével a napi munka tervezhetővé, áttekinthetővé vált. Minden családtól gyűjtöttünk be információkat arról, hogy rendelkeznek-e megfelelő technikai háttérrel a digitális átálláshoz. Ahol eszközökre volt szükség, oda laptopokat, tableteket, számítógépeket, juttattunk el. Az iskola tulajdonában lévő eszközösön kívül a Kecskeméti Tankerületi Központ, az iskola alapítványa és szülői felajánlás tette lehetővé, hogy egyetlen gyermek sem maradt eszköz nélkül a digitális oktatás időszakában. A rendszergazdák folyamatos tanácsadással álltak a szülők és a pedagógusok rendelkezésére. Március 23-tól a Google Tanterem egységes használatával egyszerűbbé, hatékonyabbá vált a munkaszervezés. Elindítottuk az online órákat. Ehhez a Skype és a Zoom alkalmazást használtuk. A szülőkkel, tanulókkal való kapcsolattartáshoz már eddig is voltak jól működő, bevált csatornák (e-mailes levelezőrendszer, Messenger-csoport). Ezeket továbbra is használtuk.
Minden héten hétfőn az iskolavezetés online értékelte az előző hét tapasztalatait és cselekvési tervet dolgozott ki a nehézségek, problémák elhárítására a tapasztalatok alapján. A munkánkba bevontuk a Szülői Szervezetet is. A szülők kérései az osztályfőnök és szaktanárok jelzései, a Szülői Szervezet által megszervezett fórumon keresztül, illetve személyes (telefonos) megkeresések útján jutottak el az iskolavezetéshez. A folyamatos információcserének köszönhetően igyekeztünk gyorsan reagálni a rendkívüli helyzet kihívásaira. Minden kedden online tantestületi értekezletet tartottunk. Egyeztettük a feladatainkat, a rendszer működésének „finomhangolása” következtében folyamatosan javult a hatékonyságunk. A nevelőtestületen belüli online továbbképzéseknek köszönhetően olyan digitális feladatok megoldása is lehetővé vált, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak néhányunk számára. A munkacsoportok napi szinten segítették egymás munkáját. A feladat elvégzéséhez nagy segítséget jelentett, hogy a Kecskeméti Tankerületi Központnak köszönhetően már valamennyi kollégánk rendelkezett laptoppal. Minden hét szerdáján online igazgatótanácsi értekezlet volt, ahol intézményi szinten is össze tudtuk hangolni a lépéseinket, feladatainkat.
A jól felépített rendszer az egyes családoktól indulva a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola hét intézményegységéig képes volt egy folyamatosan fejlődő tanuló szervezetté válni, amely képes korszerű válaszokat adni a rendkívüli helyzet kihívásaira.
Bevált gyakorlatunk tapasztalatait a tanév végén a pedagógusok beszámolóiban gyűjtöttük össze. A felhalmozott hatalmas digitális tananyagot pedig szándékunkban áll összegyűjteni, és egy bármikor jól használható Tudástárat alkotva rendszerezni.
|
A digitális oktatásban lemaradozó tanulóknak egyénileg adtunk segítséget. Minden segítséget kérő, a segítséget elfogadó család szakszerű támogatást kapott az adaptív oktatás előtérbe helyezésével. Június 2-től személyes felzárkóztató foglalkozások szervezésével erősítettük meg ezt.
Köszönjük valamennyi pedagógus, tanuló és szülő támogató segítségét, lelkes, odaadó munkáját! Köszönjük, hogy összefogva, egymásra támaszkodva eredményesen le tudtuk zárni a 2019/2020-as tanévet.
Kedves Szülők!
Először is szeretném megköszönni az Önök segítségét!
Elindult a Google Tanteremben a munka, kérünk szépen egy kis megértést, türelmet, ha még nem minden gördülékenyen történik! Természetesen mi is megértők vagyunk a tanulók irányába, közösen tanuljuk a használatát.
A következő dolgokban állapodtunk meg:
- A mindennapi feladatok kiadása az órarend (alsó KRÉTA, felső kiadott tömbösített napirend) szerint történik, minden nap 7 és 10 óra között.
- Az órai munka és házi feladat kiadása egy helyen történik, a Feladat fülön, melyen jelöljük a beadási határidőt.
- Ha a tanuló nem készíti el határidőre a feladatát, akkor a szülőt értesítjük, a gyermek kap haladékot. A módosított határidőre azonban mindenkinek el kell készítenie a pedagógusok által kért beadandó feladatokat!
- Betegség esetén elfogadjuk a szülő igazolását, amelyet továbbítunk a szaktanároknak.
Nagyon szépen köszönöm a támogatásukat!
Jó egészséget és kitartást kívánok!!!
Üdvözlettel a nevelőtestület nevében:
Tóth Lászlóné, intézményvezető
Kedves Szülők!
Az elmúlt napokban megszerveztük a tantermen kívüli digitális órákat a kollégáimmal. Ezzel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom Önöket:
A tantermen kívüli digitális oktatás iskolánkban a Google Tanterem alkalmazásán keresztül valósul meg. Ehhez minden gyermeknek gmail elérhetőségre van szüksége. Természetesen a szülők google (gmail) fiókját is használhatják a tanulók. Ebben az esetben azonban a virtuális tanteremben a szülő neve jelenik meg, ami sok esetben nehezítheti a gyermek beazonosítását. A probléma megoldására két lehetőség van:
- A szülő a saját gmail-címében a saját nevét átírja a gyermeke nevére.
- Egy új gmail-címet regisztrál a gyermekének, az ő nevével, és azzal csatlakoznak a kurzusokhoz. Ha 13 éven aluli, akkor csak szülői beleegyezéssel lehet saját fiókja, amit hozzá lehet csatolni a szülő fiókjához. További információkat találnak ezzel kapcsolatban:
https://support.google.com/families/answer/7103338?hl=hu
Ha a gyermeknek saját gmail-címet hoznak létre, felhívom figyelmüket a szülői felügyelet fontosságára. Ehhez segítséget találnak a következő oldalon:
https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=hu
A Google Tanterem használatához, a gyermekeknek be kell jelentkezniük a „kurzusokra”. Ehhez nyújt segítséget az alábbi videó:
https://www.youtube.com/watch?v=AwekqS1bn24
A kurzuskódot a szaktanárok a Krétán keresztül, vagy a szokásos, jól bevált csatornákon fogják eljuttatni a gyerekekhez.
Az alsó tagozatosok a KRÉTA órarend szerint kapják a házi feladatot, míg a felső tagozatosok tömbösítve, az alábbi beosztás szerint:
5. a és 5. b
Hétfő
|
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
matematika |
természetism. |
történelem |
angol/német |
magyar i. |
testnevelés |
angol/német |
technika |
ének |
rajz |
magyar ny. |
|
honismeret |
matematika |
etika |
5. c
Hétfő
|
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
matematika |
természetism.
(földrajz) |
történelem |
angol/német |
magyar i. |
testnevelés |
angol/német |
természetism.
(biológia) |
ének |
rajz |
magyar ny. |
honismeret |
technika |
matematika |
etika |
6. a és 6. c
Hétfő
|
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
magyar ny. |
matematika |
magyar i. |
történelem |
angol/német |
természetism.
(földrajz) |
angol/német |
technika |
természetism.
(biológia) |
matematika |
informatika |
ének |
rajz |
etika |
testnevelés |
6. b
Hétfő
|
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
magyar ny. |
matematika |
magyar i. |
történelem |
angol/német |
természetism. |
angol/német |
technika |
etika |
matematika |
informatika |
ének |
rajz |
|
testnevelés |
7. évfolyam
Hétfő
|
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
angol/német |
magyar i. |
matematika |
magyar ny. |
történelem |
matematika |
földrajz |
kémia |
angol/német |
biológia |
rajz |
testnevelés |
informatika |
fizika |
ének |
etika |
|
technika |
|
|
8. évfolyam
Hétfő
|
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Péntek |
magyar i. |
történelem |
angol/német |
matematika |
magyar ny. |
matematika |
fizika |
rajz |
földrajz |
angol/német |
biológia |
ének |
etika |
testnevelés |
kémia |
|
|
informatika |
|
|
Sikeres tanulást kívánok mindenkinek!
Köszönöm szépen a segítségüket!
Üdvözlettel: Tóth Lászlóné, intézményvezető
Kedves Szülők!
Biztosan mindannyian értesültek arról, hogy Dr. Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár által vezetett oktatási akciócsoport javaslata nyomán 2020. március 16-tól, hétfőtől a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményeket.
Új oktatási munkarend lép életbe: Tantermen kívüli, digitális munkarend lesz érvényben.
Kérem, hogy csak azok a szülők hozzák be gyermekeiket, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához. Őket kiscsoportban fogjuk elhelyezni, de kiscsoportos felügyelet esetében is magasabb a fertőzésveszély, mintha otthon lenne a gyermek.
Tisztelettel kérem Önöket, hogy az osztályfőnöknek jelezzék, ha gyermeküket behozzák az iskolába a szokott módon.
Megértésüket köszönöm!
Tóth Lászlóné, intézményvezető
|
|
|
|
|
|
|