Header imageheader image 2header image 2  

 

 

 

 

Header image

header image 2

 

Beszámoló a Máltai kurzusról

2016. augusztus 1-12-ig Máltán voltam, az ETI - Executive Training Institute nyelviskolában, egy Fluency & English Language Development tanfolyamon.
A két hét alatt az órákon változatos módszereken keresztül tanították nekünk a nyelvet, amelyek alkalmazhatóak az idegen nyelvi órákon. A vegyes feladatok, eljárások és a sok internetes oldal elérhetősége lehetővé teszi, hogy mi is sokféle módon és érdekes feladatokon keresztül tanítsuk az angolt. A tanárok barátságosak és segítőkészek voltak, mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat és a legtöbbet hozzák ki a csoportból. Az alacsony létszámú csoport, amelyben voltunk még hatékonyabbá tette a tanulást. Tanulságos volt végignézni az okostábla használatát, ami nélkül – elmondásuk szerint – már dolgozni sem tudnának, annyira megszokták és megkönnyíti a munkájukat.

header image 2

A héten majdnem mindennap volt valamilyen délutáni vagy esti program idegenvezetővel, ahol jobban megismerkedhettünk Málta nevezetes helyeivel, történelmével és kultúrájával. Nagy hangsúlyt helyeztek rá, hogy minél többet megtudjunk az országról.
A két hét alatt sokféle nemzetiségű emberrel volt lehetőségem beszélgetni, pl.: thaiföldivel, koreaival, albánnal, olasszal, némettel, lengyellel, stb., amelyek lehetőséget adtak arra, hogy jobban megismerjem más országok szokásait, gondolkodásmódját, oktatási rendszerét és kultúráját.
Bár Máltán hiányoltam a zöld réteket, erdőket és a színes virágokat, ez nem kicsinyíti a hely szépségeit. A tenger gyönyörű szép és kristály tiszta, nagyon sok szép helyeken jártam, amelyek feledhetetlenné teszik a nyelvtanulás élményét összekapcsolva egy történelmi ország megismerésével.
Tánczos Lívia

 

Továbbképzés Oxfordban

2016.szeptember 05-09-ig angol módszertani továbbképzéseken vettünk részt a Lake School of English Oxford szervezésében Oxfordban, Nagy-Britanniában - Eszikné Majoros Evelin és Nagy Bernadett – az Erasmus+ európai uniós programnak köszönhetően.

header image 2


Kurzusainkat „Creative Teaching”  (Kreatív tanítás) és  „Language, Life and Culture in Britain ” (Nyelv, élet és kultúra Nagy-Britanniában) címen vettük fel, és igencsak naprakész, modern információkat és gyakorlatokat sajátíthattunk el a hét folyamán. Mindezek mellett megerősítést kaptunk abban, hogy amit eddig és ahogy tanítottunk, az jó, munkánk európai színvonalú.

header image 2


A mindennapos tanulás mellett lehetőségünk nyílt arra is, hogy felfedezzük Oxford-ot, és a brit társadalmi és kulturális életnek részesei lehessünk. A város történelmi épületei népszerű filmforgatási helyszínné teszik Oxford-ot. Idegenvezetéssel mi is megtekinthettük azokat a helyeket, ahol például a Harry Potter néhány epizódját forgatták. Ilyen helyszínek voltak a Christ Church, ami az Oxfordi Egyetem egyik része, valamint a Bodleian Library. Ez utóbbi a második legnagyobb könyvtár az Egyesült Királyságban.
A turistáknak és egyetemistáknak köszönhetően egy nyüzsgő, lüktető város részesei voltunk mi is, ami felejthetetlen élményt jelent számunkra.

Nagy Bernadett és Eszikné Majoros Evelin

 

Job shadowing Hollandiában

Az Erasmus+ KA1 pályázatának köszönhetően 1 hetet tölthettünk Hollandiában 2017. április 2-tól 8-ig. A Kinderkring iskolában tettünk látogatást /ápr. 3-tól 7-ig/, mely iskolával már két éve jól működő partnerkapcsolatot ápolunk. Megismerkedtünk az iskola által képviselt alternatív oktatási programmal, ami a gyermekek egyéni fejlődését maximálisan figyelembe veszi, melynek alapköve a kölcsönös bizalom. Elsődleges céljuk, hogy a gyerekek megtanuljanak egyedül gondolkodni. Folyamatosan bátorítják a gyerekeket, semmiképpen sem büntetik őket.
Két évvel ezelőtt már volt lehetőségem látogatást tenni ebben az iskolában, akkor a holland oktatási rendszer megismerése volt a cél. Most lehetőségem nyílt arra, hogy a gyerekeknek foglalkozást is tartsak.
Az iskolában töltött napok tematikáját az iskola vezetőségével előre megbeszéltünk.

header image 2

Első napunkon találkoztunk az iskola új igazgatójával, a tanárokkal, koordinátorunkkal, akik ugyanolyan szeretettel fogadtak bennünket, mint két éve megtapasztaltam. Újra átbeszéltük a heti programot, bemutatták az iskolát, egy power point vetítésen ismertették a fejlődést, változásokat, alternatív oktatási programjukat.

Második napunk a „Magyarország bemutatkozik” projektnap volt. Power point vetítéssel mutattuk be országunkat a tantestületnek és a diákoknak. A gyerekek igen nyitottak és érdeklődőek voltak, legnagyobb meglepetésünkre sokat tudtak Magyarországról. A holland kollégák segítőkészsége maximális volt.
Harmadik napunkon kaptunk először lehetőséget a gyermekekkel való foglalkozásra. Én egy olyan kártyajátékot mutattam be a gyerekeknek, amely magyar fejlesztésű, készség- és memóriafejlesztő.  
„A GYÜMI nem egy hétköznapi kártyajáték, szórakoztat, elgondolkodtat és megtanít jó döntéseket hozni és valószínűséget számolni!”
/Szőllősi Péter kecskeméti pedagógus, a játék megalkotója/

header image 2

A gyerekek az első pillanattól nagyon lelkesek és érdeklődők voltak. A próbajátékot székre állva, padon térdelve figyelték, de nem telt el 5 perc, és az ajándékba vitt másik két csomag kártya is felbontásra került. Azok a gyerekek, akikkel én játszottam, hihetetlen koncentrációval figyelték a játékot. Próbálták megjegyezni egymás lapjait, hogy a dobásnál ne kedvezzenek társuknak. A mellettem ülő fiúnak ez remekül sikerült. Az első játék vége után újabbat szerettek volna, de sajnos az idő ezt már nem engedte. Három csomag kártyát kaptak tőlünk ajándékba, így remélem azóta is lelkesen játszanak.
Negyedik napon következtek a mikro tanítások. Mivel Hollandiában nincsenek csengetéssel jelzett tanítási órák, mint nálunk, így egy komplex matematikai feladatot feldolgozó sávban ismertethettem meg a gyerekeket a TANGRAM mértani játékkal. A játék hét egyszerű mértani alakzatot tartalmaz, ezekből számtalan figura kirakható. Kitartóan próbálták a meghatározott alakzatokat összerakni, és akinek sikerült, lelkesen adta tudtára a többieknek. Türelmesen segítettek egymásnak, tapssal jutalmazták a jó megoldást.

 

Utolsó napunkon közös ebéd keretében értékeltük az elmúlt hét történéseit.
Nagyon jól éreztük magunkat a nyitott légkör miatt, látókörünk szélesedett.  Az ottani pedagógusoktól és gyerekektől sok pozitív visszajelzést kaptunk, ami a tartott foglalkozásaink sikerességeit bizonyítja.
Egymást kiegészítve tökéletes csapatként tudtunk együttműködni a hét folyamán, melynek köszönhetően munkahelyünkön is jobban együtt tudunk dolgozni.

header image 2

Szabadidőnk keretében kulturális programokon is részt vettünk (pl.Van Gogh Múzeum megtekintése Amszterdamban, Béke-palota Hágában) és meglátogattuk Desiderius Erasmus szülővárosát, Rotterdamot, ahol felkerestük szobrát és a róla elnevezett hidat.
Köszönöm, hogy lehetőségem nyílt megismerni egy olyan oktatási rendszert, amely a gyermekeket helyezi előtérbe, és megismerni olyan kollégákat, akik hasznos szakmai tanácsokkal segítik további munkámat.

Novákné Korossy Judit

 

Dublinban jártunk

2015. augusztus 4-től 14-ig Dublinban, Írországban vettünk részt módszertani továbbképzésen az Erasmus+ mobilitás program keretein belül: Nagy Bernadett, Farkas Ágnes és Árkossy Eszter angoltanárok.
A magas szintű továbbképzésen magyar, francia, német, cseh, olasz, spanyol, orosz származású angoltanárok oszthatták meg egymással az angol, mint idegen nyelv oktatásával kapcsolatos tapasztalataikat, és szerezhettek új ismereteket. Igazán érdekes volt ennyi, majdnem különböző rendszerbe belelátni.

 

header image 2

A tanulás mellett igen sok lehetőséget kínáltak nekünk arra, hogy részt vegyünk kulturális és szociális programokon. Így volt lehetőségünk megnézni a nagysikerű Riverdance előadást a dublini Gaiety színházban, meglátogatni a Trinity College-ot, betekinteni a Saint Patrick katedrálisba, részt venni az iskola által szervezett jótékonysági esten, vagy elutazni Észak-Írországba, idegenvezetések alatt megtudni sokat az észak-ír zavargásokról és konfliktusokról, csakúgy mint a Nagy Éhínségről és a kivándorlásról.
Az Írországban megismert jó gyakorlatokat, amik gazdagítják ötlettárunkat, szeretnénk megosztani kollégáinkkal, amellett, hogy saját óráinkon is hasznosítjuk azokat.

 

„Kreatív nyelvtanítás az általános iskolában”

A program keretein belül 2015. október 19-23 között Angliában Oxford városában egy továbbképzésen vehettünk részt a Lake School of English nyelviskolában. Címe: „Creative Teaching in the Primary English Language Classroom”
A kurzus előtti vasárnap indultunk Angliába London Luton repülőterére. Innen a rendkívül pontos, gyors és nem utolsósorban kedves sofőrrel rendelkező National Express busztársasággal utaztunk Oxfordba. A városba érkezve kissé barátságtalan idő fogadott. De az elkövetkező napok időjárása minden elképzelésemet felülmúlta. Egész héten nagyon szép, sokszor napsütéses idő kedvezett a tanfolyam külső programjainak is.
Az egy hetes tanfolyam minden napján a tanulók és a pedagógus kreativitását felhasználó módszertani ötleteket gyűjtöttünk. Az órákon rendkívül hatásos módszerrel sajátítottuk el az anyagot, mivel képzőink minden tevékenységbe, gyakorlatba aktívan belevontak. Az órák perceknek tűntek, ami alatt megsokszorozhattuk tudásunkat.

header image 2

Az órák többségében kreatív gyakorlati ötleteket sajátítottunk el a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésére, a szövegértési készség előkészítésére, bevezetésére, mesék, versek, dalok, mondókák tanórai változatos alkalmazására. Mindezek segítik már kisgyermekkorban a tanórai és tanórán kívüli idegennyelv bátrabb használatát. Ezek a változatos feladatok, gyakorlatok 6-11 éves gyermekek életkori sajátosságainak leginkább megfelelő és legcélravezetőbb idegennyelv elsajátítási módszerek. Ezekkel a technikákkal olyan helyzeteket tudunk a saját óráinjkon teremteni, melyekkel a gyerekek a tanulási folyamat aktív részeseivé válnak, közben észrevétlenül, játékosan tanulnak. Az óráink anyagát az angol oktatási rendszer ismertetésével is kiegészítették.
Rengeteg másolt és újrahasználható anyagot kaptunk, ezen kívül könyvajánlókat, 1 éves hozzáférhetőséget az iskola internetes tananyagaihoz. Részt vettünk a Lake School által szervezett idegenvezetéses történelmi városnézésen, meghallgathattunk egy főiskolai kórust esti templomi szertartáson, ellátogattunk egy helyi általános iskolába.

A csoportunk tagjai (9 fő)  Csehországból,  Spanyolországból, Bulgáriából voltak. A módszerek elsajátításán kívül saját idegennyelvi készségünk fejlesztésére is lehetőség volt nem csupán az órákon, de közösségi programjainkon is.

 

header image 2

A nyelviskola a város központjában található jól megközelíthető. Rendkívül kedves és minden szempontból körültekintő vezetőség sok segítséget és tájékoztatást nyújtott az oxfordi tartózkodásunk idejére. A képző tanáraink alaposan felkészültek, nyitottak, kreatívak, segítőkészek voltak. Olyan hangulatot teremtettek, amiben öröm volt tanulni.
Mindenkinek nyugodt szívvel ajánljuk a nyelviskolát, amely minden szempontból teljesen megfelelt az előzetes várakozásaimnak. Oxford, az álmodó tornyok városa pedig felülmúlta elképzeléseimet. Megkoronázta ott tartózkodásomat a péntek délutáni séta a legmagasabb toronyba( St Mary's Church), ahonnan a gyönyörű kilátást örökre az emlékezetembe véstem.

Összességében nagyon jól éreztem magam. Rendkívül hasznos hét áll mögöttünk. Autentikus nyelvi környezetben fejleszthettük nyelvtudásunkat, értékes tapasztalatokkal gazdagodhattunk, rengeteg módszertani ötletet gyűjtöttünk. Köszönjük!

Nagygyörgyné Ludvig Magdolna és Kis Bernadett

 

Angliai továbbképzés a történelmi Exeter városában

2014  szeptember végén két hétre Exeterbe utaztunk továbbképzésre az Erasmus+ pályázatnak köszönhetően. Alsó- és felső tagozatos diákok szóbeli angoltudásának fejlesztése volt a továbbképzés témája, napi 6 tanórán vettünk részt, ahol módszertani, nyelvi, kulturális és történelmi ismereteket szereztünk. A továbbképzést vizsga zárta, amit sikeresen teljesítettünk.

Header image

Header image


Külön érdekességet jelentett, hogy Európa 5 nemzetéből érkeztek pedagógusok, így betekintést nyertünk más nemzetek kultúrájába, oktatási rendszerébe.
Köszönjünk iskolánk, kollegáink és vezetőink támogatását, amivel lehetővé tették, hogy ez a program megvalósulhasson
.

Farkas Ágnes és Árkossy Eszter